Luminori uus internetipank on peagi kohal

Plaanime alates 30. novembrist avada oma klientidele uue Luminori internetipanga ja veebilehe. Lisaks asendame kõik olemasolevad pangakaardid VISA kaartidega. Mõningad muudatused tulevad ka meie toodetes, teenustes ja hindades.

Luminori jaoks on see ühtlasi väga suur tehnoloogiline muudatus. 27.‑29. novembril viime kõikide oma Eesti klientide andmed üle uude pangasüsteemi ning sellel ajal ei saa enamikke Luminori teenuseid kasutada.

Siit lehelt leiad kogu olulise info ärikliendile.

Mis on peamised muudatused alates 30. novembrist?


Uus internetipank ja veebileht

Maestro/Mastercard´i asendame VISA deebet‑ ja krediitkaartidega.

 Tee oma maksed hiljemalt 26. novembril

 Muutuvad ka osade Luminori toodete hinnad ja tingimused.

Täpsemalt toodete ja teenuste muudatustest

Internetipank

Autentimisvahendid

Uude Luminori internetipanka saad sisse logida Smart‑ID, Mobiil‑ID, ID‑kaardi või uue PIN‑kalkulaatori (digivõtme) abil.

Nordea koodirakendust ja praegust PIN‑kalkulaatorit (digivõtit) ei saa süsteemi muudatuse tõttu uues internetipangas  kasutada.

 

Kui SmartID, MobiilID või IDkaardi kasutamine Sulle mingil põhjusel ei sobi ja soovid koodikalkulaatori kasutamist kindlasti jätkata, siis palun anna sellest meile aegsasti teada, et uus koodikalkulaator jõuaks sinuni enne 30. novembrit. Selleks võta ühendust meie klienditeenindusega internetipangas, e‑posti aadressil info@luminor.ee või helista +372 628 3300.

- Klientidele vanuses 60+ ja mitteresidentidele, kes kasutavad praegu koodikalkulaatorit, saadame posti teel automaatselt uue kalkulaatori. 
- PINkalkulaatori saadame Sulle posti teel koos täpsema kasutus- ja aktiveerimisjuhendiga.

Internetipanga kasutajatunnus

Kõikidel internetipanga kasutajatel peab Luminori uues internetipangas olema isiklik kasutajatunnus. Logides sisse oma isikliku kasutajatunnusega, on sul ligipääs endaga seotud ettevõtete, laste ja teiste seotud isikute kontodele. 

Saadame novembri alguses kõigile oma äriklientidele nende isikliku kasutajatunnuse internetipanga vahendusel. Soovime nii tagada, et kõik meie ärikliendid on oma isiklikust kasutajatunnusest kindlasti teadlikud ja neil on alates 30. novembrist võimalik uude internetipanka sisse logida.

Kui sul on oma kasutajatunnuse või uue internetipanga osas küsimusi, siis võta meiega võimalikult kiiresti ja kindlasti enne 27. novembrit ühendust internetipanga, e‑posti info@luminor.ee või telefoni +372 628 3300 teel. 

Internetipanga kasutajaõigused

Enamiku klientide jaoks jäävad praegused kasutajaõigused kehtima, kuid süsteemierinevuste tõttu tuleb teha mõningaid muudatusi ning mõne teenuse ja tootega seotud kasutajaõigused võivad kaduda.

Kui Sinu internetipanga kasutajaõigustes midagi muutub, võtame Sinuga ühendust. 

Internetipanga tingimused muutuvad

Uued digikanalite tingimused on saadaval siin.

Kaardid

Luminor on otsustanud kõigis kolmes riigis kasutada üksnes VISA pangakaarte ning asendame kõik kasutuses olevad Master/Maestro kaardid. 

Kõik Sinu ettevõtte kehtivad Luminori pangakaardid asendatakse VISA kaartidega. Saadame kaardi(d) postiga ettevõtte aadressile. Kui Sul on mitu kaarti, siis asendatakse kõik kaardid. Uuel kaardil on sama PIN, mis senisel pangakaardil.


Kui sa ei ole 16. novembriks uut kaarti saanud, siis saada meile sõnum internetipangas või helista +372 628 3300.
Sinu praegune kaart, kuu‑/aastatasu Sinu kaart alates 30. novembrist, kuu‑/aastatasu
Master/Maestro kaartide eest võtame teenustasu kuni 31. oktoobrini. 
Esimene VISA kaardi kuutasu rakendub detsembri eest ning see läheb kaardiomaniku  pangakontolt maha detsembri keskel. 
Maestro deebetkaart
1 € kuus
Visa Business Debit
2 € kuus
MC Business Debit 
2 € kuus + 10 € aastas

Visa Business Debit
2 € kuus
Kuigi vastavalt tootetingimustele uuele Visa Business Debit kaardile reisikindlustus ei laiene, on reisikindlustus Teile 12 kuu jooksul peale uue kaardi toimima hakkamist (ehk kuni 30. novembrini 2021) siiski kehtiv ning seda täiesti tasuta. Reisikindlustus kehtib kaardiomanikule ja temaga koos reisivale kahele kolleegile.
Info reisikindlustuse kohta

MC Business krediitkaart
50 € aastas

Visa Business 5 € kuus
Uus krediitkaart seotakse uue eraldiseisva kaardikontoga. Kaardikonto numbri leiad uuest internetipangast kaartide sektsioonist.
Info reisikindlustuse kohta

Palun tutvuge uue hinnakirja ja kaarditingimustega kaartide lehel.

Juhul kui Sa pole uuest kaardist huvitatud, palume Sul esimesel võimalusel  panka lepingu lõpetamise soovist teavitada, kuid seda mitte hiljem kui 27. novembril.

Kui oled teavitanud panka lõpetamise soovist (lepingu korraline ülesütlemine) enne 30. oktoobrit, siis kuu lõpus Sulle esitatav krediitkaardi arve debiteeritakse seotud pangakontolt järgneva kuu 20.ndal kuupäeval.

Uutele kaartidele rakendatakse standardsed makse- ja sularaha, päeva- ja kuulimiidid, mida saad soovi korral muuta alates 30. novembrist Luminori uues internetipangas.

  • Krediidilimiit saab olema kaardikonto põhine ning kõik ühe kontoga seotud kaardid kasutavad ühist krediidilimiiti. Seega, juhul kui Sul on hetkel mitu krediitkaarti, siis nende kaartide krediidilimiidid liidetakse ning see saab olema Sinu kaardikonto põhine krediidilimiit. Kõik kaardiga tehtud tehingud debiteeritakse koheselt kaardikonto vabadest vahenditest.

  • Lisandub võimalus teha kaardikontolt ülekandeid kasutades selleks krediidilimiiti.
    Visa Business krediitkaardiga kaasneb ka reisikindlustus kaardiomanikule ja temaga koos reisivale kahele kolleegile.
    Krediitkaartidel puudub kohustuslik tagasimakse ning intressiarvestus algab tagastamata osalt alates 31. päevast. Kuu algul krediidilimiit ei uuene, vaid vabaneb tagasimaksete arvelt.

  • Alates 30. novembrist hakkab kaart kehtima, siis on oluline:
    - Kaart aktiveerub esimesel PIN‑koodiga maksmisel või pangaautomaadist raha väljavõtmisel.
    - Viipemakse aktiveerub automaatselt, samuti pärast esimest PIN‑koodiga makse tegemist või  pangaautomaadis sularaha väljavõtmist.
    - Internetiostud on uuel kaardil algselt deaktiveeritud, soovi korral aktiveeri see võimalus internetipangas.
    - Muuda oma kaardinumber ära kõigis äppides/veebirakendustes, nt Bolt, Wolt jms.
  • Uues internetipangas saad:

    Eraisiku internetipangas kaardiomanikuna:
    - Näha oma pangakaardi PIN‑koodi;
    - Viipemakse funktsiooni seadistada – aktiveerida ja deaktiveerida;
    - Vaadata oma kaardi detailandmeid: CVC koodi, kehtivusaegu ja kaardinumbrit.

    Ettevõtte internetipanga õigusi omava esindajana:
    - näha ja muuta kaardi kasutuslimiite, st makse- ja sularahalimiite, päeva‑ja kuulimiite;
    - aktiveerida ja deaktiveerida viipemakse funktsiooni ja internetiostude võimalust;
    - näha krediitkaardi limiiti ja vabu vahendeid;
    - näha kaarditehinguid.

Maksed: püsimaksed, e‑arved, välismaksed


Palun tee oma olulised maksed võimalikult varakult, hiljemalt 26. novembriks, sest vahemikus 27.-29. november ei saa Luminori süsteemides makseid teostada. 

Tuleviku väärtuspäevaga maksed: Ära algata makseid hilisema kuupäevaga kui 26. november, sest neid maksekorraldusi ei teostata (me ei vii neid üle uude süsteemi). Alates 30. novembrist saate algatada makseid uues internetipangas.

Uues internetipangas leiad Autopiloot lehelt püsimaksed, e‑arved ja e‑arve püsimakse. Seal näed oma kehtivaid e‑arveid ja püsikorraldusi ning saad sõlmida uusi.

Arvelduskonto tingimuste osaks olevad konto- ja maksetingimused muutuvad ning avaldame need Luminori veebilehel hiljemalt 30. septembril.

  • Püsikorraldus
    Kui püsikorralduse maksepäev on vahemikus 27.-29. november, siis makse teostatakse hiljemalt 30. novembril, kui kontol on selleks olemas piisavalt vahendeid.
    Kehtivad püsikorraldused maksepäeva sagedusega iga nädal, iga kuu, iga päev kantakse üle uude süsteemi. Teistsuguse sagedusega (nt kvartaalne, aastane jt) püsikorraldusi üle ei kanta ja sellise sagedusega püsikorralduslepingud loetakse panga poolt erakorraliselt ülesöelduks alates 30. novembrist.
    Püsikorraldust saab edaspidi teha üksnes fikseeritud summale.
    30. novembrist saldo püsimakse teenust me enam ei paku ning olemasolevat teenust üle ei kanta. Soovi korral saad uues internetipangas alates 30. novembrist sõlmida uue püsikorralduse.
    Püsikorralduse lepingu tingimused muutuvad, uued tingimused leiad hiljemalt 30. septembril siit.
    Püsikorralduse lepingut saab edaspidi sõlmida üksnes uues internetipangas. Seda võimalust ei paku me edaspidi enam pangakontoris.
     
  • E‑arve
    Internetipangas saad tellida endale e‑arveid üle 700 teenusepakkujalt. Võimalik on otsida e‑arve saatjat ning automaatselt pakutakse klientide hulgas enimlevinuid arve saatjaid.
    Tellitud e‑arvele saad sõlmida e‑arve püsimakselepingu.
    Kui seni oli limiit maksepõhine, siis edaspidi on makselimiit kalendrikuupõhine.  
  • Välismaksed
    Luminor Eesti uus SWIFT/BIC kood on RIKOEE22.
    Anna sellest teada oma partneritele ja klientidele, kes teevad Sulle välismakseid, st makseid välisvaluutas või makseid eurodes väljapoolt Euroopa Liitu ja Euroopa Majanduspiirkonda.
    Samuti tee kindlasti muudatused oma ettevõtte infomaterjalides, kus Sa makserekvisiite näitad.
    Tuletame meelde, et välismakse tegemisel tuleb makseväljad täita inglise keeles, sisestada täielik saaja aadress ja korrektne selgitus. Juhul, kui need nõuded ei ole täidetud, viib see makse tühistamiseni.

Pangalink

Seoses uute digikanalite tulekuga muutub pangalingiga makstes kliendile avanev sisselogimisakna vaade.

Kõigil, kellel on meiega sõlmitud e‑makse või e‑identifitseerimise leping, peavad hiljemalt 10. novembriks tegema vajalikud muudatused tehnilistes seadistustes, et nende poolt pakutavad pangalingid uute pangakanalite käivitumise kuupäevast – 30. novembrist – edasi töötaksid. Vaata juhendit siit.

Muutuvad ka pangalingi lepingutingimused ja toote tehniline spetsifikatsioon, mille avaldame hiljemalt 30. septembril siin.

Arvelduspaketid



30. novembrist arvelduspakettides muudatusi ei tule. Kehtivad 1. oktoobril jõustuvad tingimused.

Hoiused


30. novembrist äriklientide hoiuste osas muudatusi ei ole. 

Kontod

  •  Arvelduskonto tingimuste osaks olevad konto- ja maksetingimused muutuvad. Uued tingimused leiad siit.
  • Kuni 30. novembrini kontole arvestatud intressid maksame välja enne 30. novembri muudatusi, edaspidi hakkab intresside väljamaksmine toimuma igal aastal hiljemalt 7. jaanuariks.
  • Kontoinfo edastamisel palun pööra tähelepanu, et Luminori SWIFT/BIC muutub 30. novembrist. Eestis on uus kood RIKOEE22. Anna sellest palun teada kõigile osapooltele, kellelt plaanid saata välismakseid.
  • Luminor lõpetab regulaarsete konto väljavõtete väljastamise ja edastamise posti ja e-kirja teel. Edaspidi on konto väljavõte klientidele kättesaadav igal ajahetkel internetipangast (tagasiulatuvalt kuni viis aastat) või väljastame soovitud perioodi väljavõtte kliendi päringu alusel kliendile sobiva kanali kaudu.

Laenud

  • Laenutoodete puhul muudatusi ei tule. 

Kaubanduse finantseerimine

Kui väljastatud garantii valuuta erineb garantiilimiidi valuutast, siis vaba garantiilimiidi arvutamiseks kasutakse panga vahetuskurssi senise Euroopa Keskpanga kursi asemel.

Riskitasu maksepäev jääb kehtima vastavalt lepingus sätestatule, aga muutuvad riskitasu arvestusperioodid. Riskitasu arvestus algab riskitasu maksmise päevast kuni järgmise riskitasu maksmise päevani. Seni arvestasime seda kuu- või / kvartalipõhiselt.

Kui kohaldub miinimum riskitasu, siis riskitasu debiteeritakse 2 osas senise ühe makse asemel.
 

Investeerimistooted

  • 23.‑29. novembril ei saa teha tehinguid investeerimistoodetega, kuna teeme tehnilisi ettevalmistusi klientide andmete ülestõstmiseks uutesse süsteemidesse. Tehinguid saab taas teha alates 30. novembrist.
  • Kõik tehingud, mis ei ole 27. novembriks toimunud, tühistatakse automaatselt ja neid ei viida üle uude pangasüsteemi.
  • Kõik fondiostu püsikorraldused tühistatakse ja neid ei viida üle uude pangasüsteemi.  Alates 23. novembrist Luminor fondide püsiostu teenust enam ei paku.
  • Muutub Sinu pangasisene väärtpaberikonto numbriformaat, sellest kaob “-“ (s.o sidekriips). See muudatus ei puuduta Nasdaq CSD kontosid.
  • Hinnakirjas on peamine muudatus, et alates 30. novembrist rakendame Nordea investeerimisfondi osakutele väärtpaberikonto hooldustasu. 

Muudatused hinnakirjas

Praeguste ja alates 30. novembrist 2020 ärikliendile kehtivate hindade ja teenustasude nimede võrdluse leiate siit.

Uue hinnakirja täisversiooni (PDF) leiate siit

Grupikontod

Kuna Luminor ühendab ennast lahti kõigist Nordea pangasüsteemidest, siis alates 30. novembrist ei ole Luminori klientidel enam võimalik kasutada Nordea kontserni pakutavat ligipääsu ettevõtte grupikontodele. 

Kui soovite ligipääsu grupikontodele säilitada, siis soovitame teil võtta kasutusele Luminori uus digikanal Bridge: vaata demo või loe lähemalt siit.

Septembris võtame kõigi grupikontosid kasutavate klientidega ühendust, et arutada Bridge´ile üleminekut.

Teised suurettevõtete digikanalid

Nordea kontserni pakutavad äriklientide digikanalid (corporate digital channels) ei ole alates 30. novembrist enam Luminori klientidele kättesaadavad, samuti ei ole võimalik Nordea digikanalite kaudu enam kasutada Luminori kontosid.

Kui te kasutate järgnevaid kanaleid: Nordea Corporate Netbank, Nordea eGateway, Nordea WebService, siis palun võtke meiega ühendust cashmanagement@luminor.ee ja arutame teile sobivaid alternatiive.

Septembris

Septembris

Kui ettevõtte postiaadress on muutunud, palun teavitage hiljemalt 16. oktoobriks meie kliendituge oma uuest aadressist internetipanga kaudu või telefoni +372 628 3300 teel. Nii saad olla kindel, et oluline info jõuab Sinuni õigeaegselt.
Jälgi oma ettevõtte e-posti ja internetipanga sõnumeid - saadame Sulle teavituse muudatuste  ja nende täpsete toimumisaegade kohta.

Novembri keskel

Novembri keskel

Saadame Su ettevõtte postiaadressile uue(d) kaardi(d). Pane uus kaart kohe rahakotti, et oleks õigel ajal võtta.
Palun anna ettevõtte kontoga seotud lisakaardid varakult üle kaardi kasutajatele.
VISA kaardid hakkavad kehtima 30. novembrist ja samal päeval kaotavad kehtivuse kõik Luminor Maestro/Mastercard´id.

23. – 26. novembril

23. – 26. novembril

Tee kõik olulised maksed hiljemalt 26. novembril. Palun ära sisesta makseid hilisema maksekuupäevaga kui 26. november, sest neid ei teostata.
Klientide üleviimine uude pangasüsteemi toimub 27.-29. novembril ja enamik Luminori teenuseid selle ajal ei toimi. Pole võimalik kasutada internetipanka ega äppi ning pangakontorid on suletud. Pangakaartidega ei saa maksta ega teha ATM-is sularahatehinguid.
Varu 27. – 29. novembriks vajadusel ettevõtte tarbeks piisavalt sularaha.

Alates 30. novembrist

Alates 30. novembrist

Kasuta oma VISA kaarti. PIN-kood on sama, mis Sinu senisel Maestro/Mastercard´il.
Tee pangatoiminguid uues Luminori internetipangas, sisenedes Smart-ID, Mobiil-ID, ID-kaardi või uue koodikalkulaatoriga.
Saada Luminori uus SWIFT BIC kood RIKOEE22 neile, kes teevad sulle välismakseid.
Muuda oma kaardinumber ära kõigis äppides, nt Bolt, Wolt, Netflix jms.