Luminori uus internetipank on peagi kohal

Plaanime alates 30. novembrist avada oma klientidele uue Luminori internetipanga ja veebilehe. Lisaks asendame kõik olemasolevad pangakaardid VISA kaartidega. Mõningad muudatused tulevad ka meie toodetes, teenustes ja hindades.

Luminori jaoks on see ühtlasi väga suur tehnoloogiline muudatus. 27.‑29. novembril viime kõikide oma Eesti klientide andmed üle uude pangasüsteemi ning sellel ajal ei saa enamikke Luminori teenuseid kasutada.

Siit lehelt leiad kogu olulise info erakliendile.

Mis on peamised muudatused alates 30. novembrist?


Uus internetipank ja veebileht

Maestro/Mastercard´i asendame VISA deebet‑ ja krediitkaartidega.

 Tee oma maksed hiljemalt 26. novembril

 Muutuvad ka osade Luminori toodete hinnad ja tingimused.

Täpsemalt toodete ja teenuste muudatustest

Internetipank

Autentimisvahendid

Uude Luminori internetipanka saad sisse logida Smart‑ID, Mobiil‑ID, ID‑kaardi või uue PIN‑kalkulaatori (digivõtme) abil.

Nordea koodirakendust ja praegust PIN‑kalkulaatorit (digivõtit) ei saa süsteemi muudatuse tõttu uues internetipangas  kasutada.

 

Kui SmartID, MobiilID või IDkaardi kasutamine Sulle mingil põhjusel ei sobi ja soovid koodikalkulaatori kasutamist kindlasti jätkata, siis palun anna sellest meile aegsasti teada, et uus koodikalkulaator jõuaks sinuni enne 30. novembrit. Selleks võta ühendust meie klienditeenindusega internetipangas, e‑posti aadressil info@luminor.ee või helista +372 628 3300.

- Klientidele vanuses 60+ ja mitteresidentidele, kes kasutavad praegu koodikalkulaatorit, saadame posti teel automaatselt uue kalkulaatori. 
- PINkalkulaatori saadame Sulle posti teel koos täpsema kasutus- ja aktiveerimisjuhendiga.

Internetipanga kasutajatunnus

Kõikidel internetipanga kasutajatel peab Luminori uues internetipangas olema isiklik kasutajatunnus.



Logides sisse oma isikliku kasutajatunnusega, on Sul ligipääs endaga seotud ettevõtete, laste ja teiste seotud isikute kontodele.

Kui Sul juba on isiklik internetipanga kasutajatunnus, siis see jääb samaks. Kui Sul on ühena vähestest seni olnud mitu kasutajatunnust, siis alates 30. novembrist jääb alles ainult üks ning teavitame Sind sellest eraldi praeguse internetipanga vahendusel. 

Internetipanga kasutajaõigused

Enamiku klientide jaoks jäävad praegused kasutajaõigused kehtima, kuid vana ja uue süsteemi erinevuste tõttu tuleb teha mõningaid muudatusi ning mõne teenuse ja tootega seotud kasutajaõigused võivad kaduda.

  • Eraklientidele, kes kasutavad ainult oma isiklikke kontosid, jääb kõik samaks.
  • Kui Sinu internetipanga kasutajaõigustes midagi muutub, võtame Sinuga ühendust. 

Internetipanga tingimused muutuvad

Uued digikanalite tingimused on saadaval siin.

Kaardid

Luminor on otsustanud kõigis kolmes riigis kasutada üksnes VISA pangakaarte ning asendame kõik kasutuses olevad Master/Maestro kaardid.

Kui Sul on praegu kehtiv Luminori pangakaart, siis saadame Sulle postiga uue Luminori VISA kaardi.  Kui Sul on mitu kaarti, siis asendatakse kõik kaardid. Uuel kaardil on sama PIN, mis senisel pangakaardil.


Kui Sa ei ole 16. novembriks uut kaarti saanud, siis saada meile sõnum internetipangas, e‑posti info@luminor.ee teel või helista +372 628 3300.
Sinu praegune kaart ja kuutasu  Sinu kaart alates 30. novembrist ja kuutasu
Master/Maestro kaartide eest võtame teenustasu kuni 31. oktoobrini.
Esimene VISA kaardi kuutasu rakendub detsembri eest ning see läheb kaardiomaniku  pangakontolt maha detsembri keskel.
MC Gold 5 €
Visa Gold 6.25 €
Info reisikindlustuse kohta
MC Credit 1.40 €
MC Topeltneto 3 €
Visa Classic 1.50 €
MC PINS 2 €
MC Finnair Plus 3 €
Visa Classic 1.50 €
Uus Visa Classic kaart ei ole seotud PINS ja Finnair Plus püsikliendi programmiga ning punktide kogumine sellega ei ole enam võimalik. 
MC Stockmann 1.50 €
Visa Classic 1.50 €
Uus Visa Classic kaart ei ole kasutatav Stockmanni kliendikaardina. Soovi korral vormista endale eraldiseisev Stockmanni kliendikaardi nende püsiklienditeeninduses.
MC Debit 1.50 €
Visa Debit 1.50 €
MC Platinum 150 € aastas
Luminor Visa Infinite 20 € kuus
Info reisikindlustuse kohta
Palun tutvu uue hinnakirja ja kaarditingimustega kaartide lehel​.


Juhul kui Sa pole uuest kaardist huvitatud, palume Sul esimesel võimalusel panka lepingu lõpetamise soovist teavitada, kuid seda mitte hiljem kui 27. novembril.

Lõpetamise soovi korral (lepingu korralisel ülesütlemisel), tuleb kasutuses olev krediidilimiit pangale tagastada 30 päeva jooksul.

Uutele kaartidele rakenduvad standardsed makse- ja sularahalimiidid, päeva- ja kuulimiidid ja neid saad soovi korral muuta alates 30. novembrist Luminori internetipangas.

  • Krediitkaartidel Sulle kehtiv krediidilimiit ei muutu. Krediitkaartide puhul on krediidilimiit jätkuvalt kaardikonto põhine ning kõik ühe kontoga seotud kaardid kasutavad ühist krediidilimiiti. Kõik kaardiga tehtud tehingud debiteeritakse koheselt kaardikonto vabadest vahenditest.

  • Uuendus on, et VISA krediitkaartidel puudub kohustuslik tagasimakse ning kaardile kehtib intressivaba periood maksimaalselt 50 päeva. Kui tagastad kasutatud krediidilimiidi järgmise kuu 20‑ndaks kuupäevaks, siis limiidi kasutuselt intressi ei arvestata.
    Lisandub võimalus teha kaardikontolt ülekandeid kasutades selleks konto vabasid vahendeid, sh krediidilimiiti.
  • Alates 30. novembrist hakkab kaart kehtima, siis on oluline:
    - Kaart aktiveerub esimesel PIN‑koodiga maksmisel või pangaautomaadist raha väljavõtmisel.
    - Viipemakse aktiveerub automaatselt, samuti pärast esimest PIN‑koodiga makse tegemist või  pangaautomaadis sularaha väljavõtmist.
    - Internetiostud on uuel kaardil algselt deaktiveeritud, soovi korral aktiveeri see võimalus internetipangas.
    - Muuda oma kaardinumber ära kõigis äppides/veebirakendustes, nt Bolt, Wolt, Netflix jms.
  • Uues internetipangas saad:
    - Näha oma pangakaardi PIN‑koodi. 
    - Näha ja muuta kaardi kasutuslimiite, st maksete ja sularaha päevalimiiti ning sularaha kuulimiiti. 
    - Viipemakse funktsiooni seadistada – aktiveerida ja deaktiveerida. 
    - Erakliendina näed internetipangas ka endale kuuluvaid ärikliendi kaarte: kui sul on ka ettevõtte internetipanga kasutusõigus, siis on võimalik lülituda ümber ettevõtte lehele ja näha seal kõiki selle ettevõtte kontodega seotud pangakaarte. Seni oli see võimalik vaid ettevõtte nimel sisse logides.

Maksed, püsimaksed, e‑arved



Palun tee oma olulised maksed võimalikult varakult, hiljemalt 26. novembril.

Ära algata makseid hilisema kuupäevaga kui 26. november, sest neid maksekorraldusi ei teostata (st me ei vii neid üle uude süsteemi). Alates 30. novembrist saad algatada makseid juba uues internetipangas.

Uues internetipangas leiad Autopiloot-lehelt püsimaksed, e‑arved ja e‑arve püsimakse.  
Seal näed oma kehtivaid e‑arveid ja püsikorraldusi ning saad sõlmida uusi.

Arvelduskonto tingimuste osaks olevad konto- ja maksetingimused muutuvad ning avaldame need Luminori veebilehel hiljemalt 30. septembril.

  • Püsikorraldus
    Kui püsikorralduse maksepäev on vahemikus 27.‑29. november, siis makse teostatakse hiljemalt 30. novembril, kui kontol on selleks olemas piisavalt vahendeid.
    Kehtivad püsikorraldused maksepäeva sagedusega iga nädal, iga kuu, iga päev kantakse üle uude süsteemi. Teistsuguse sagedusega (nt kvartaalne, aastane jt) püsikorraldusi üle ei kanta ja sellise sagedusega püsikorralduslepingud loetakse panga poolt erakorraliselt ülesöelduks alates 30. novembrist.
    Püsikorraldust saab edaspidi teha üksnes fikseeritud summale.
    30. novembrist saldo püsimakse teenust me enam ei paku ning olemasolevat teenust üle ei kanta. Soovi korral saad uues internetipangas alates 30. novembrist sõlmida uue püsikorralduse.
    Püsikorralduse lepingu tingimused muutuvad, uued tingimused leiad hiljemalt 30. septembril siit
    Püsikorralduse lepingut saab edaspidi sõlmida üksnes uues internetipangas. Seda võimalust ei paku me edaspidi enam pangakontoris. 
  • E‑arve
    Internetipangas saad tellida endale e‑arveid üle 700 teenusepakkujalt: võimalik on otsida e‑arve saatjat ning mugavamaks kasutamiseks pakume automaatselt klientide hulgas enimlevinuid arve saatjaid.
    Tellitud e‑arvele saad sõlmida e‑arve püsimakselepingu. Kui seni oli limiit maksepõhine, siis edaspidi on makselimiit kalendrikuupõhine.
  • Välismaksed 
    Luminor Eesti uus SWIFT/BIC kood on RIKOEE22.
    Anna sellest teada oma partneritele ja klientidele, kes teevad Sulle välismakseid, st makseid välisvaluutas või makseid eurodes väljapoolt Euroopa Liitu ja Euroopa Majanduspiirkonda.
    Tuletame meelde, et välismakse tegemisel tuleb makseväljad täita inglise keeles, sisestada täielik saaja aadress ja korrektne selgitus. Juhul, kui need nõuded ei ole täidetud, viib see makse tühistamiseni.

Pangalink

Seoses uute digikanalite tulekuga muutub pangalingiga makstes kliendile avanev sisselogimisakna vaade.
 

Arvelduspaketid



30. novembrist arvelduspakettides muudatusi ei tule. Kehtivad 1. oktoobril jõustuvad tingimused.

Hoiused



Erakliendi reservhoiuse intressi makstakse 30. novembrist välja kord kuus, seni maksti seda kord kvartalis. Vastav tingimuste muudatus kehtib juba 1. oktoobrist 2019. 

Kontod

  • Arvelduskonto tingimuste osaks olevad konto- ja maksetingimused muutuvad. Uued tingimused leiad siit.
  • Kuni 30. novembrini kontole arvestatud intressid maksame välja enne 30. novembri muudatusi, edaspidi hakkab intresside väljamaksmine toimuma igal aastal hiljemalt 7. jaanuariks.
  • Kontoinfo edastamisel palun pööra tähelepanu, et Luminori SWIFT BIC muutub 30. novembrist Eestis – uus kood on RIKOEE22. Anna sellest palun teada osapooltele, kellelt plaanid saada välismakseid.
  • Luminor lõpetab regulaarsete konto väljavõtete väljastamise ja edastamise. Edaspidi on konto väljavõte klientidele kättesaadav igal ajahetkel internetipangast või väljastame selle kliendi päringu peale kliendile sobiva kanali kaudu.

Laenud, liisingud

  • Laenutoodete puhul muudatusi ei tule. 
  • Alates 30. novembrist pole võimalik näha internetipangas oma liisingukohustusi puudutavat infot. See võimalus avaneb järgmise uuendusega 2021. aasta alguses.

Investeerimistooted

  • 23.‑29. novembril ei saa teha tehinguid Luminori investeerimistoodetega, kuna teeme tehnilisi ettevalmistusi klientide andmete ületõstmiseks uude pangasüsteemi. Tehinguid saab taas teha alates 30. novembrist.
  • Kõik tehingud, mis ei ole 27. novembriks toimunud, tühistatakse automaatselt ja neid ei viida üle uude pangasüsteemi.
  • Kõik fondiostu püsikorraldused tühistatakse ja neid ei viida üle uude pangasüsteemi.  Alates 23. novembrist Luminor fondide püsiostu teenust enam ei paku.
  • Muutub Sinu pangasisene väärtpaberikonto numbriformaat, sellest kaob “-“ (s.o sidekriips). See muudatus ei puuduta Nasdaq CSD kontosid.
  • Hinnakirjas on peamine muudatus, et alates 30. novembrist rakendame Nordea investeerimisfondi osakutele väärtpaberikonto hooldustasu. 

Muudatused hinnakirjas



Praeguste ja alates 30. novembrist 2020 erakliendile kehtivate hindade ja teenustasude nimede võrdluse leiate siit.

Uue hinnakirja täisversiooni leiate siit.

Septembris

Septembris

Uuenda oma kontaktandmeid internetipangas – aadress, e‑post ja telefoni number. Nii saad olla kindel, et oluline info jõuab Sinuni õigeaegselt.
Jälgi oma e‑posti ja internetipanga sõnumeid – saadame Sulle teavituse muudatuste ja nende täpsete toimumisaegade kohta.

Novembri keskel

Novembri keskel

Saadame Sulle postiga uue(d) kaardi(d). Pane uus kaart kohe rahakotti, et oleks õigel ajal võtta.
Palun anna Sinu kontoga seotud lisakaardid varakult üle kaardi kasutajale.
VISA kaardid hakkavad kehtima 30. novembrist ja samal päeval kaotavad kehtivuse kõik Luminor Maestro/Mastercard´id.

23.‑26. novembril

23.‑26. novembril

Tee kõik olulised maksed hiljemalt 26. novembril. Palun ära sisesta makseid hilisema maksekuupäevaga kui 26. november, sest neid ei teostata.
Klientide üleviimine uude pangasüsteemi toimub 27.‑29. novembril ja enamik Luminori teenuseid selle ajal ei toimi. Pole võimalik kasutada internetipanka ega äppi ning pangakontorid on suletud. Pangakaartidega ei saa maksta ega teha ATM‑is sularahatehinguid.
Varu endale 27.‑29. novembriks piisavalt sularaha.

Alates 30. novembrist

Alates 30. novembrist

Kasuta oma VISA kaarti. PIN‑kood on sama, mis Sinu senisel Maestro/Mastercard´il.
Tee pangatoiminguid uues Luminori internetipangas, sisenedes Smart‑ID, Mobiil‑ID, ID‑kaardi või uue koodikalkulaatoriga.
Saada Luminori uus SWIFT BIC kood RIKOEE22 neile, kes teevad sulle välismakseid.
Muuda oma kaardinumber ära kõigis äppides, nt Bolt, Wolt, Netflix jms.