Luminori ja partnerite poolt algatatud kohalike ettevõtete e‑äri arendamise projektis osutusid väljavalituteks Tokumaru restoranid, Pärnust pärit MTÜ Maarja‑Magdaleena Gild ning Tartumaal tegutsev perefirma OÜ Luxveg.

Luminor algatas koos partneritega aprillis projekti, millega toetatakse kolme kohaliku ettevõtte veebipõhise müügikanali ja e‑poe loomist. Projekti kandideeris 91 kohalikku ettevõtet, mille hulgast valiti välja Tokumaru nime all Jaapani toidu restorane haldav Falcon Japan OÜ, Pärnu väikeettevõtjatest loomeinimesi ühendav MTÜ Maarja‑Magdaleena Gild ning Tartumaalt pärit OÜ Luxveg, mille põhitegevuseks on mikrosuuruses vürtsi- ja maitsetaimede, söödavate õite ning miniköögiviljade kasvatamine.

Luminori partnersuhete juht Kristjan Jasinski ütles, et korraldatud üleskutsele andis endast lühikese aja jooksul märku ligi sada väga erineva valdkonna ettevõtet. „Suur osa kandideerinutest olid eri maakondades tegutsevad kohalikud ettevõtted. Valisime välja kolm erineva profiiliga ettevõtet, kellele saame oma teadmiste ja oskustega enim kasuks olla,“ ütles ta.
 
Valitud ettevõtetel aitab Luminor koostöös digiturundusagentuuride ja e‑kaubanduse platvormide arendajatega järgmise kolme nädala jooksul luua müügitööks vajalikud veebipõhised kanalid ja need üles seada. Tööprotsessist anname ülevaateid ka Luminori sotsiaalmeediakanalites ning veebilehel.
 
„Soovitame kindlasti jälgida järgmiste nädalate jooksul väljavalitud ettevõtete arendamislugusid. Tegemist on väga erinevate ettevõtetega ning see annab võimaluse õppida nende kogemusest ka teistel kandideerinutel, kes on oma e‑äri edasiarendamisest jätkuvalt huvitatud,“ lisas Jasinski.
 
Algatuse partneri, loovbüroo Sviiter asutaja Erkki Pung ütles, et iga väljavalitud ettevõtte puhul vaadeldi lisaks tegevusvaldkonnale ja ärilisele vajadusele ka seda, kas e‑pood on vaja üles ehitada nullist või on tegemist olemasolevate kanalite edasiarendusega. Lisaks hinnati ettevõtte olukorda turul, valmisolekut internetimüügi lahendust ka kriisijärgselt edukalt rakendama ning kuidas ettevõte on oma senisel äritegevusel kasutanud oma brändingut.
 
Veebipõhise müügikanali ja e‑poe loomisel aitavad ettevõtteid loovbüroo Sviiter, äritarkvara arendaja Erply loodud lahendus ShopZ ning veebilehtede loomise platvormid Voog, Shoproller, OCTA, Webhunt ja Lumav Commerce OÜ.