Luminor avas täna koos partneritega eestikeelse veebilehe, kust saab vaadata praktilisi ja samm-sammult järgitavaid nõuandeid oma e-poe loomiseks ning arendamiseks. Veebilehel jagavad oma kogemusi ka kolm kohalikku ettevõtet, kellel Luminor aitas koos partneritega alates maikuust oma e-äri arendada. E-poe arendamise veebilehele saab siit.  

„Paljud Eesti ettevõtted avastasid end sel kevadel üleöö olukorrast, kus senised füüsilised müügikanalid tuli kinni panna ning oma klientideni jõudmiseks tuli tõsiselt hakata mõtlema oma e-poe arendamisele,“ ütles Luminori partnersuhete juht Kristjan Jasinski. „Kuna koroonaviirusest tingitud kriisi ajal tekkis suur nõudlus veebipoodide järele, siis soovisime kohalikele ettevõtetele sel uusi väljakutseid pakkuval ajal toeks olla. Esmalt valisime koostöös partneritega välja kolm ettevõtet, kellel aitasime luua e-poodi või senist lahendust edasi arendada. Seejärel tegime koos oma heade partneritega ka minivideote sarja, kust leiab väga praktilisi nõuandeid iseseisvalt e-äriga alustamiseks,“ rääkis Jasinski.
 
Luminori partnersuhete juhi sõnul kaetakse uuel veebilehel olevates minivideotes teemasid alates äriplaani ja turundusstrateegia valikutest kuni turunduseni digikanalites. „Suuremat tähelepanu saavad loomulikult veebipoe platvormi valimine konkreetse äri iseloomu arvestades. Räägime ka isetegemise eelistest ning sellest, milliste juriidiliste nõuetega peaks iga veebipoe omanik kursis olema,” selgitas Kristjan Jasinski.
 
Aprillis kuulutas Luminor koostöös partneritega välja konkursi, et aidata igas Balti riigis vähemalt kolmel ettevõttel luua oma ärile korralik e-pood või olemasolevat edasi arendada. Ettevõtete valikul sai otsustavaks, kuivõrd saab olemasolev partnerite ring ettevõtet aidata ning samuti oli soov saada valikusse ka vähemalt üks sotsiaalne ettevõte. Kokku kandideeris Eestis 91 ettevõtet ning nende hulgast valiti välja Tokumaru nime all Jaapani toidu restorane haldav Falcon Japan OÜ, Pärnu käsitöölisi ja kunstnikke ühendav MTÜ Maarja‑Magdaleena Gild ning Tartumaalt pärit OÜ Luxveg, mille põhitegevuseks on mikrosuuruses vürtsi- ja maitsetaimede, söödavate õite ning miniköögiviljade kasvatamine.

Jasinski sõnul tuli suur kandideerimishuvi positiivse üllatusena, kuid teisest küljest andis see kinnitust, et sellist abi oodati. „Taotluse esitanute hulgas oli palju üle kahe ja viie aasta tegutsenud ettevõtteid, kellel polnud üldse või oli alles algtasemel e-pood. Seetõttu hakkasimegi paralleelselt ka kohe nõuandeid jagavat veebi arendama, et nii valituks mitteosutunud ettevõtted kui kõik teised teemast huvitatud saaksid omal käel e-äri arendada. Meil on hea meel, et saame nii oma klientidele kui ka kõigile teistele kohalikele ettevõtetele appi tulla,” rõhutas Jasinski.

2020. aasta kevadsuvel aitavad e-äridele lahendusi luua ja jagavad minivideote vahendusel nõu järgmised partnerid: loovbüroo Sviiter, äritarkvara arendaja Erply lahendusega Shopz, Voog oma veebilehtede platvormiga, e-poe platvormi pakkuv ShopRoller, digimeedia agentuur OCTA, Magentot Eestis esindav Lumav, veebilehtede valmistaja Webhunt, veebiteenuseid pakkuv Zone Media, digiagentuurid Impact 80/20 ja Turundus.eu ning logistikateenust pakkuv Pakipoint. Tootefotodega aitavad arendatavaid e-poode RekFoto Pärnust ja Lauri Laan.