Luminor muudab koostöös finantstehnoloogia ettevõttega Nordigen kliendi laenuvõime hindamise automaatseks ja tänu sellele saab eraklient edaspidi laenuotsuse kiiremini kätte. Muudatus puudutab tarbimis- ja eluasemelaene ning krediitkaartide väljastamist.

Luminor on saanud viimase poolaasta jooksul rohkem kui 55 000 laenutaotlust, millest ligi viiendiku puhul on vaja läinud taotleja kontoväljavõtte analüüsimist. Uus süsteem suurendab tehnilist võimekust teha täpsemaid ja kiiremaid laenuotsuseid ning vähendab inimlike eksituste arvu. Näiteks vähenevad olukorrad, kus kliendi krediidivõime hindamisel jääb tähelepanuta tema lisasissetulek ja -kohustus või näiteks vastutustundetu rahakasutus.
 
„Luminor käib kaasas tehnoloogia arenguga. Seepärast ühendame rõõmuga jõud Nordigeniga, kes on meie piirkonna üks kiiremini kasvavaid finantstehnoloogia ettevõtteid,“ ütles Luminori laenutoodete juht Martin Malinovski. „Nõudlus eri finantseerimisvõimaluste järele kasvab ning samal ajal soovivad kliendid kiiret teenindust. Koostöös Nordigeniga saame seda oma kliendile pakkuda,“ lisas Malinovski.
 
Üks Nordigeni asutajatest ja selle juhatuse liige Rolands Mesters avaldas head meelt Luminoriga tehtava koostöö üle. „On suurepärane, et meie lahendusi kasutavad finantsvaldkonna tippspetsialistid. Toetame rõõmuga Luminori püüdlust saada Balti riikides parimaks iseseisvaks finantsteenuste pakkujaks,“ lisas ta.

Luminor on Baltimaades umbes miljoni kliendi ja 2500 töötajaga suuruselt kolmas finantsteenuste osutaja. 2019. aasta kolmanda kvartali lõpu seisuga kuulus Luminorile 16,8% hoiuste ja 19,5% laenude turuosa. Omakapitali kogusumma küündib 1,6 miljardi euroni ning Luminor on kapitaliseeritud 18,7% ulatuses esimese taseme põhiomavahenditega (CET1).
Nordigen loob pankadele, laenuandjatele ja finantstehnoloogia ettevõtetele kontoandmete analüüsimise lahendusi. Ettevõte asutati 2016. aastal ning praegu osutab ta analüüsiteenuseid 17 Euroopa riigis, USA-s ja Austraalias.